2010. október 19., kedd

TomTom térképjavítás. Kövesd magad a változásokat

Amikor felvetődik a kérdés, hogy milyen navigációs készüléket vegyünk, és a TomTom neve is felmerül, természetesen az ember kíváncsi az előnyeire. Miért jó az, hogyha egy Tomi büszke tulajdonosa lesz. Több különleges tulajdonság is a sajátja, az egyik ezek közül a térképjavítás.

Ez elég bizarrul hangzik… Térképjavítás? De hát azt a frissítéssel töltjük, le nem? A válasz, is. De apróbb dolgokat a TomTom térképén ki tudunk javítani, sőt ezeket meg is oszthatjuk a többi felhasználóval. Igen a válasz a MapShare. De ez a cikk most a térképjavításról fog szólni. És ebben komoly lehetőségek vannak számunkra. Ezt a különleges extrát, tudomásom szerint más program nem tudja…

Lássuk miről is beszélek:





Amint az utolsó két képen is jól látszik, tulajdonképpen rengeteg mindent meg tudunk változtatni. Csak a legfontosabbak: Forgalmi irány, kanyarodási szabályok, Sebesség. Lássunk néhány példát a gyakorlatban. Most eltüntetünk egy néhány éve! megszünt benzinkutat, illetve átnevezünk egy körforgalmat. Ja, és egy két irányú utca, egyik irányát lezárjuk.







És a végeredmény:


Lássuk, hogyan fordítjuk meg egy utca irányát:




Természetesen bármelyik javítást megoszthatjuk a többi felhasználóval is. Utoljára egy körforgalom átnevezését mutatnám meg. Remélem az elv mindenki számára érthető:





A fentiekből jól látható, hogy azoknak a változtatásoknak a nagyrészét, amelyek 3-6 hónap (vagy több) alatt kerülnének a térképre, mi magunknak elvégezhetjük, azonnal használatba vehetjük, és meg is oszthatjuk másokkal. Annak, hogy én TomTom készüléket is használok, ez az fő egyik oka.

Az eredeti cikk itt olvasható:
http://navigyurci.hu/2010/10/01/terkepjavitas-a-tomtom-keszulekeken/

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Szia Gyurci,

az igazság az hogy ha mégegyszer veszek navigációs eszközt, az nem TomTom lesz. A mostani a te blog-od hatására vettem kb 2,5 éve, 2 éves térkép frissítéssel. Az első negyed évben frissítettem, aztán több, mint fél évig be sem kapcsoltam a készüléket. Mikor aztán újra frissíteni akartam, akkor már nem tudtam. Felhívtam az ügyfélszolgálatot, ahol közölték, hogy nem adtam meg a vásárlástól számított 30 napon belül az aktiváló kódot és ezért elvesztettem a frissítési jogosultságomat. Hiába bizonygattam hogy, de hát megadtam és tudtam is frissíteni egy darabig. Eltelt majd egy év mikor úgy döntöttem, hogy nem hagyom annyiban a dolgot, hiszen fizettem érte. Megint felhívtam őket, és láss csodát(már másik ügyfélszolgálatos volt), megoldható lett a dolog és azóta tudtam frissíteni a térképeket. Ezt a történetet most nagyon butítva írtam le, és nem is ez az elsődleges dolog, ami miatt nem veszek többet ilyen készüléket. Hanem azért mert, nekem sok negatív tapasztalatom van a szoftverrel és a térképpel is. Jelenleg Ausztriában és Németországban használom a készüléket, ami néha elfelejt megszólalni. Nem tudom miért, de egyszerűen nem mondja hogy mit is kellene csinálnom, pl. hogy le kellene kanyarodni 400m után. De az is előfordult már, hogy körforgalomban elkezdte mondani hogy melyik kijáratnál kellene kihajtanom, és a szó közepén elhallgat.
A készülékem már volt egyszer garanciában cserélve, mert hardveres hibája is volt.
Aztán néha csinál olyant, hogy megyek Füssen-ből Kempten-be, autópályán, de a gép szerint sokkal gyorsabb odaérni ha lehajtok az autópályáról Kempten előtt és olyan kis mellékutakon megyek, ahol lakóövezet van és 30-al lehet csak menni.
Aztán előfordul olyan is, hogy azt mondja, ill. mutatja, kanyarodjak le balra, és amikor elkezdek kanyarodni, akkor hirtelen mást mutat a készülék, mégpedig azt hogy tovább kellett volna mennem egyenesen és nem lekanyarodni.
Kb 2 hete frissítettem utoljára a térképet, de még mindig vannak olyan helyek, pl. körforgalmak, amiket a térkép nem ismer, pedig már majd 10 éve ott vannak a régi kereszteződés helyén, amit a TomTom mutat. Ezt még megérteném Magyarországon, mert ott nincs nagy piaca a cégnek, de Németországban...
Volt olyan hogy Szegedre induláskor bekapcsoltam a gépet Mohácson, átmentem a komppal a Dunán, vagy 30km utaztam és még mindig nem volt GPS jel. Több mint fél óra telt el, mire életképessé vált a készülék.
De az aksin is volna mit javítaniuk szerintem.
Szóval sok negatív tapasztalatom a TomTom készülékkel és térképpel is, Mapshare ide, vagy oda.
Köszönöm a figyelmet!

üdv,
I.

Gyurci írta...

Szia, szerencsére nem ez a jellemző. Sajnálom, hogy csalódtál a típusban.

Üdv.
Gyurci

 
Kattintson ide