2009. augusztus 17., hétfő

A TomTom GO740 Live. TMC buhera.

Mint bizonyára tudjátok, a Live szó, az annyit jelent hogy a cucc interneten keresztül intéz mindent. Be van építve egy GPRS modem, amely csak bizonyos országokban talál hálózatot. A miénk nem az az ország.

Ezért megfogtam a TomTom XL IQ Route TMC vevőjét, és csatlakoztattam, "überTomihoz". Ez a műsor nem volt könnyű, mert a készüléken nincs mini USB aljzat, mint eddig. A számítógéphez dokkolóval, míg az autóstöltőhöz, csak az autós tartón keresztül tudjuk csatlakoztatni. Azért megoldottam.

Kellett egy megoldás, mert ha belegondolunk, mennyire lenne költséghatékony, egy angol, vagy holland kártyáról netezni (kármilyen kicsi is az adatforgalom), még örülhetünk is, hogy nem csatlakozik...


Azonban nem szeretném, ha a kedvenc kütyümet a használhatatlan kategóriába sorolnátok (lefitymálnátok), így a TMC vételére találtam megoldást. Nem mondom hogy hibátlan (merthogy nem olcsó), viszont működik.

A megoldás, egy mini USB-s TomTom TMC vevő. Jó erre például a TomTom One XL vevője. Pont van nálam egy XL IQ Route, így kipróbáltam működik-e?
A TMC vevőt az autós tartóhoz kell csatlakoztatni, és ebbe beledugni az autóstöltőt. Hát, mondjuk a karácsonyfám jobban tetszett... :)

Az első alkalommal, mire megtalálta az állomást az nem volt két perc, de utána már nem volt probléma vele.

Jól látható, hogy aktív a menü. Nyert ügyünk van.

Jól látszik a rengeteg TMC esemény. És csak egy részét látjuk...

Ha már lúd, legyen kövér... A kedvenc POI ikonjaimat is feltettem (by PDAPláza)

Szerintem így már teljesen használható a készülék. Sajnos minden porcikáján látszik, hogy nem kelet Európába készült. Persze azért ki nem hagynám...

Hogy kinek ajánlom? Természetesen azoknak a kütyübuziknak (mint amilyen én is vagyok), akik megengedhetik maguknak, és hajlandóak a hobbijukra plusz pénzt is áldozni (ld. TMC vevő). És még azt is képesek elnézni, hogy nem lesz internet a kütyün, csak néhány országban.

Ja, és ott is jó drágán...

 
Kattintson ide