2009. augusztus 22., szombat

Letölthető az új TomTom térkép, a v835-ös.

Tegnap óta letölthető a TomTom GPS készülékekre a legfrissebb térkép. A madarak azt csiripelték, hogy ezen már a TMC2-s lokalizációs tábla is rajta van.



A térképen található újdonságokkal kapcsolatos gondolataimat később osztom meg veletek.
Hogy miért nem most? Röviden: baromi jó a mobilnet, amikor működik akár 10-20 MB-ot !! is le lehet vele tölteni. A Kedvencem különösen a T-Mobile által nyújtott szolgáltatás, amely egy tökéletesen nem működő, és egy közepes ANALÓG modem közötti átmenetet biztosítja. Így nem hogy dolgozni, de internetezni sem lehet vele legtöbbször.

Ezúton gratulálok a T-Mobilnak eme ütős szolgáltatásához!

Emiatt sajnos a térkép 200 MB-os adatbázisát, nagyjából délelőtt 11 órától, a cikk írásának pillanatáig letölteni nem tudtam. Mindezt azok után, hogy tegnap körülbelül 2 órát vívtam a T-Mobil műszaki Ügyfélszolgálatával...

61 megjegyzés:

oszibusz írta...

Szerintem egy nagy sz...r a térkép.semmi változás nincsen benne a v830-hoz képest.

András írta...

Szerintem tök jó! 2 napja szívok vele! Nem tudom feltenni az istenért se. Valami hibát talál és leáll.
Már 3x töltöttem le de semmi.
Egyszer sikerölt feltenni úgy hogy az első mentést vissza raktam, de akkor meg elveszett minden ami eddig volt.Változást én sem láttam rajta, vagyis változott elveszett minden.
Ma ismét próbálkozom ha ma se megy hagyom az egészet a francba.Ha így megy oda lessz a vérnyomásom.

Gyurci írta...

@oszibusz

Sajnos még nem volt időm megnézni, most töltöttem le. Ha már átnéztem referálok.

Gyurci írta...

@András

Szia András.

Nekem egyszerűen,és elsőre lejött. Zavarhat a tűzfal, illetve a lassú internet is (időtúllépés).

András írta...

Ma össze jött a dolog két és fél nap nem rossz.
Voltak pillanatok amikor fel akartam adni de most hogy összejött tök jó.Az okára nem tudtam rájönni.
Az idő túllépést írja minden nagyobb frissítésnél, 2 megás internetem van ez kb. két óra mire letölti megszakad de utána újra indítom és folytatja ahol abba hagyta.
A gépre nem telepedett félúton írt valami hibát. Illetve elsőre telepedett csak nem indult el a gép csak próbálkozott vele, ez után nem tudtam újra telepíteni.
Friss dolgot nem találtam, viszont megint elfelejtette azokat az utcákat amiket már háromszor beírtam.
Nem hogy a várva várt elmaradt 40 db utca hiányzik hanem az is elvész amit már többször beírtam!
Kíváncsi lennék ti találtok pl. Trombitás utcát Cegléden? Vagy Kossuth Zsuzsa utcát?
Mert nekem mind elvesztek megint.
Az általam ismert helyeken nem találtam új dolgot, kíváncsi vagyok ti találtok-e.

A másik dolog a TMC2 amit nem tudtam kipróbálni mert nem talált jelet egész nap csak 2x de akkor sem jelzett ki semmit, de lehet hogy csak hétvége van.

Gyurci írta...

Szia András.

Érdekes amit mondasz. Nekem teljesen hibamentesen letöltődött (mondjuk negyed óra alatt), és utána csont nélkül települt az új térkép.

És most volt az első alkalom, hogy az összes kedvencem, és hibajavításom is megmaradt.

doca írta...

HI Gyurci!
A következő hibaüzenet a biztonsági mentés belső memóriára való visszaírásakor:
ERROR: DesktopLib/FileCopy/CreateFolder: Nem lehet létrehozni ezt a mappát: "G:\"
@ .\controller\FileCopyThread.cpp(115)

in .\controller\FileCopyThread.cpp:115
Stack:
0. chrome://tthome/content/ui/bindings/commit.js:84
error(textOrException);
1. chrome://tthome/content/ui/bindings/ttwizard.xml:1058
this._commitFailed(i, commitPage);
2. chrome://tthome/content/logic/util.js:78
return func.apply(obj, arguments);
3. chrome://tthome/content/logic/dllUtils.js:77
this._errorCallback(e);
4. chrome://tthome/content/logic/dllUtils.js:69
this._errorFatal(error);

Time: Mon, 24 Aug 2009 07:57:05 GMT

Kártyáról megy, de lassú. Arra rendesen frissít. Ennek a biztonsági mentését is bróbáltam visszaállítani, de meghajtó csak nem akar látszódni. Intézőből viszont igen. Nem tudom, hogy Windows alól formázhatnám-e, vagy a Linux táblázat akkor végképp "csontra" fut? NC. 8.412, Maps 835.2305.
Nincs ötletem. Mit javasolsz?
Üdv doca

Gyurci írta...

@doca

Ha van olyan biztonsági mentésed, amiben megbízol (már használtad, és jó volt), akkor Sajátgép alól nyugodtan formázd meg a TomTom-ot. Én sima FAT-ra szoktam.

Utána egy JÓ mentést visszatéve működni szvsz fog.

doca írta...

Valami nagyon nem OK! A Windows nem tudja befejezni a formázást. FAT32-n és kopaszon se.
Jó mentésem lenne, de nem tudom felírni a TT-re. Lehet hogy behalt?

Gyurci írta...

@doca

Próbáld meg egy másik PC-n.

doca írta...

No majd később, mert van más feladat is. De állati pipa vagyok amikor nem tudom valaminek a miértjét.

Gyurci írta...

ok.

doca írta...

Sikerült formázni, ahogy mondtad, másik gépen. Most kúszik fel rá a kártyán átvitt kb. 900Mb. Még 10perc. Utána valaminek durrannia kell. :-))

Gyurci írta...

@doca

Tudtam én, hogy jó az öreg a háznál... :))

doca írta...

BINGÓÓÓ!!!
Köszi a bátorítást! Nem tagadom, elég sötét helyen éreztem magam. Most az a sanda gyanúm,hogy a HOME körül nincs rendben valami. Eltávolítom és újra húzom azt is. Talán pont Te írtad a 2.7 verzióra az Index fórumon valakinek hogy majd "rájön". Ezek után az jön le, valami bibi lehet vele. Béta-t pedig nem engedélyezek.

András írta...

Nem nagyon érte meg ez a frissítés, csak nem akar jó lenni a dolog a térkép felment de nem jó az egész.
Nem talál műholdat csak 5-10 perc alatt, a TMC se megy.
Szóval az a pár javítás a mit találtál nem nagyon érte meg.
Ma van a negyedik nap hogy szívok vele.
Most leformáztam az egészet, utána felraktam az első mentést. Az új térképet így se tudta a Home feltenni.
Úgyhogy megkerestem a gépen kicsomagoltam és csak simán áthúztam. Most beindult rendesen de veszett megint minden.
De a TMC-t továbbra se találja.

Gyurci írta...

Az biztos, hogy az "igazi" 2.7 működik.

Gyurci írta...

@András

Érdekes. Nekem minden része működik. Bár a TMC2-vel kapcsolatban vannak kételyeim...

András írta...

Formázás újratelepítés meghozta a gyümölcsét. Mindent újra raktam még a Homot is.Működik a gép csak három napomba tellett.
Gyorsan áll fel, műhold is megvan max. 10 mp alatt.
Kár hogy veszett minden.
A TMC nem megy ma még nem talált semmit a zöld pont ott van csak hiba nincs sehol.
De legalább a gép jó.

Gyurci írta...

Nem mondhatod, hogy unalmas az élet a TomTom-mal... A többivel meg csak mész-mész... :))

A mentésedből rakd át a MapSettings.cfg-t. Meglesz minden beállításod, és a kedvenceid is.

doca írta...

András! Amint olvasom, Te is szívtál eleget a frissítéssel. Nekem betett az idő limit is, már biztos vagyok benne. Meguntam több mint negyedóra után a tétlenséget. No akkor nem volt a kurzor sem reagens. Persze bontottam minden kapcsolatot. Bizonyára folyamatban lévőt is, mert utána csak fájl töredékek maradtak. Most is fennáll valami gebasz, mert azt írja, hogy a térképbeolvasás "mittomén" nem OK. Ezt egy piros szalagban jeleníti meg, Erre van valami ráolvasás?
Szumma-szummárum, legalább zajlik az élet.

oszibusz írta...

szia Gyurci.Sajnos van egy rossz hirem a 830-as mapsettings.cfg nem kompatibilis a 835-tel.A térképet teszteltem megy a TMC is rajta de sajnos a javítások nem kerültek bele.

Gyurci írta...

@Oszibusz

Hmmm. Nekem megmaradt mindenem, és megy a TMC is. Igaz nem kellett másolgatni, mert elsőre jó lett.

István írta...

Szia Gyurci! Szeretnék egy GO 300-ast térképpel frissíteni, de még sosem csináltam, megvan a 8.35-ös 950MB-os cucc, csak a .meta-t nem értem ami az .nfo-ban van. Tudnál picit segíteni? Nagyon megköszönném!!! siptiesto@gmail.com

Gyurci írta...

Szia István.

Amikor letöltöd a térképet a TomTom Home-n keresztül akkor lesz egy *.zip fájlod, egy *.toc fájlod, egy-vagy két *.gif és egy *.cab fájlod.

Kicsomagolod a *.cab fájlt, és az ezzel együtt kapott összes fájl van a térkép mappájában. Tehát az összes fájlt abba a mappába kell bemásolni.

Gyurci írta...

Egyébként ezt elvégzi helyetted a TomTom Home program.

István írta...

Gyurci! Köszi a segítséget, de nekem sajnos csak ideadták a GO 30-ast hogy csináljam meg a frissítést, de nincs hozzá előfizetésem, és nem akarom reklámozni, hogy a 8.35-öst meg honnan szedtem le, de megvan, csak nem értem a telepítést, mert nekem van egy ilyen mappám: Central_and_Eastern_Europe_835_2419, és ebben van 24 fájl, melyek .dat, .meta, .txt, .pna, .met, kiterjesztésűek. Ebben ha tudsz segíteni, írj! Köszönök mindent!

Gyurci írta...

@István

Ebben nem tudok segíteni, még sohasem találkoztam ilyennel.

András írta...

Szia István!

Ez a térkép másolás nem működik házilag.Mert minden gépnek van egy azonosítója amihez az előfizetés tartozik. Ez alapján kapod a térképet az előfizetésedhez.
Ha idegen térképet raksz fel nem fogja felismerni automatikusan, hanem valószínűleg egy kódot fog kérni. Ezt a kódot akkor kapnád ha megvennék a térképet.
Léteznek kód generátorok is de ez ugye lopás és nem is biztos hogy az új gépeken működnek.
Bár azt is nehéz szível ajánlom hogy vegyél térképet 30 ezerért ami aztán soha nem frissül.
Szerintem várj valami kedvező akcióra és akkor fizess elő.

András írta...

Sajna a mapsettings.cfg másolása nem hozott eredményt.
Most már gyors a gép mint régen, ma teszteltem. De a TMC továbbra sem talált hibát csak egyszer 11 db-ot
Utána semmi.
Ja és vissza tért a régi villogás.
Szóval nagy valószínűséggel ez a frissítés lesz a kedvencem, csak 4 napot vett el az életemből.
És még egy másikat mire beírok megint mindent.

Gyurci írta...

@András

Szerintem a villogás az az oprendszer. Szegény térképnek semmi köze hozzá.

András írta...

Valami a Home hiba lehetett a telepítés mögött, mert ma reggel amikor feltettem a gépet lefrissült a Home.
Azóta rendesen működik.

Gyurci írta...

@András
Nézd meg nincsen-e a béta bepipálva.

doca írta...

Hát a frissüléssel semmi gond, ez tény. TMC QUICK Appliction, szal minden. Azonban kilőtte a térképet. Azt írja, hogy nem található térkép. A gép memoban van, 850 mega. Azok a meta fájlok azonban (amint már volt említve), nem tűnnek egyhangúan a 8.30 verzióval kompatibilisnek. Ezt azért nem értem, mert az első mentést tartalmazó könyvtárban is ugyan ilyen előjelűek, és az ominózus frissítési napig normálisan működött.

doca írta...

Vagyis applicátio..
A térkép betöltésre figyelmeztetett már a napokban ahogyan piros szalagoztam kevéssel feljebb. Kezd az avasodó szalonnára hasonlítani :-)
Addig nem nyugszom úgysem, amíg nem lesz jó. Egyébként nem tudom kézben tartani az ügyet. Orvoshoz sem járok....
Természetgyógyászat: Fűben-fában orvosság.
Apropó, fenti nyavalyára nem tud valaki ráolvasást? Mielőtt csalánnal ütöm :-)

Gyurci írta...

@doca

Jól értem, hogy visszatöltöd a mentést és nem működik?

Ha már nagyon nem boldogulsz, akkor lehet hogy megnézem ha pesti vagy.

Ahhoz kellene egy usb flash drivon a dokumentumok/tomtom könyvtárad, illetve az összes mentésed.

És minden ígéret nélkül...

ucker tr írta...

Mapsettings.cfg mukodik csak van egy kis trukk.
- masold be az uj terkep konyvtaraba
- kapcsold a navit a pc-re
- HOME operate my go
- ott adj hozza egy kedvencet
- csatlakozz le a pc-rol es

voila!

ucker tr írta...

Ertelemszeruen az elso ket lepes forditva van, csak nem figyeltem... :)

András írta...

@Gurci
Be van kapcsolva a Béta.
2.7.1.1812 Verzió.
Akár milyen legalább működik.

Gyurci írta...

@András

Éppen hogy arra gondoltam a béta okozza a hibákat...

doca írta...

Sajnos nem tudok beugrani innen, Békés megyéből. A lányom sem dolgozik már a Klapka sarki fogtechnikán. Egyébként is egy hónap múlva jön haza, addig én inkább járok Pesten. Tehát a mentéssel a XLbelsőről nem megy a térkép. Az SD-n ugyanaz van és onnan látja a térképet.
Bocsánat!: nem biztos hogy ugyanaz a TomTom memória,mert közben meglátogatta a TTszervert.
Lehetséges hogy mielőtt ismét neki szaladok, a PC-t vezérmeghajtót is formattálom, majd úgy telepítek újra . A mentéseim párhuzamosan "D" ill. "E" meghajtón. Egyébként sem kedvencem a vindóóóz. A többit meg már elfelejtettem.
A TotalCommanderrel való ténykedés iránt sem vagyok már bizalommal, hiszen oda is kerül hiba.

Gyurci írta...

@doca

Sajnálom. Akkor nem találkozunk. :(

ucker tr írta ezt az indexen. Ennél jobban magam sem tudnám megfogalmazni:

Én most húztam újra a 930T-t, de semmi ilyen gondom nem volt vele.
Ezt csináltam:

- Windowsban formáztam FAT32-re
- OSX alatt használom különben, úgyhogy innen HOME-ból az update my go feltolta a NavCore-t
- a HOME-ból add maps és a HOME, amire azt mondta, hogy a számítógépen van, arra azt mondtam, hogy telepítse.
- feltoltam a HOME-ban meglévő hangokat, sémákat, POIkat és az utolsó quickGPS-t
- home-ból leválasztottam a kütyüt és utána már csak végig kellett nyálaznom a beállításokat a navin, de minden kerek...
- vissza HOME-ra és mapshare frissítések letöltése...

Amit észrevettem egyébként az az, hogy navin kell bekapcsolni a mapshare-t, mert amíg ott nincs meg a HOME azt mondja, hogy az eszköz nem tudja ezt a funkciót. ha navin benyomod, már a HOME is kezeli rendesen.

Remélem ez alapján sikerül. :)

doca írta...

Jelentem itt is: Minden rendben, amint azindexen írtam. Köszönöm a lehetőséget. Tanúságos eset lett, de a bajok oka sajnos csak nem vált világossá, bár több sebből is vérzett a történet.

Gyurci írta...

@doca

Örülök hogy működik. :)

doca írta...

Én is! :)
Megjegyzem: nem felhőtlenül. Warez nyomokat vélek, bár ez teljesen szubjektív és nem ez irányú gyakorlatomra megalapozott (lévén ilyenről szó sincs).
Érveim: (ab ovo, a bajok forrása)- a készüléket Home alól kezdeményezett működtetés esetén eljut az "Ön nem használhatja ezt a térképet ezen az eszközön: Cent_and_Eest_Eu-35" üzenetig. És onnan nincs tovább, csak vissza. Ennek többszöri próbálkozására előbb-utóbb a készüléken is megjelenik a térképbetöltési probléma, legvégül totál káosz, mint már tudjuk. A szerveres kapcsolat közben továbbra sem ismert milyen adatforgalom történik, de úgy vélem a kutya ott van elásva. Létezik egy scwitchZIP, amelyben a setconfig ezt tartalmazza: changedtext:TomTom GO 940 LIVE. Vagyis? ? ebből, erről, ilyenről? Egyáltalán kell egyáltalán ilyen fájl?
Végezetül: Mindent beállítottam tetszés szerint. A biztonsági mentést HOME-n keresztül nem hajlandó befejezni. Ismétlem BEFEJEZNI! Hát nem gyanús? Végig szkennel, majd zöldszalagos végig másolás, a legvégén néhány fájl másolásának sikertelensége miatt elveti magától az egészet. De lagalább Figyelmeztet, hogy nem sikerült. Hibaüzenet továbbítva.
Jaj, mi lenne velem TT nélkül?
Még valami. A TMC ugyancsak nem megy. Pontosabban jelet nem képes találni. Sehogy sem.

doca írta...

Egyébként tényleg normálisan navigál. Mapsharet is frissít. Nekem ez olyan mintha hamis fegyvertartásival lenne pisztolyom. :-) Ja és nem tudok róla....

Gyurci írta...

@doca

Én már régóta nem hiszek a TomTom Home-nak. Biztonsági mentést MINDÍG manuálisan, TotalCommander segítségével csinálok. Amúgy ez minden programra igaz.

Sajnos, hogyha nincsen egy "eredeti" mentésed (abban lennének a licensz fájlok), akkor még segíteni sem tudok. Én ha kapok egy új készüléket, még eredeti állapotban készítek mentést róla, ezt a blogban sem győzöm hangsúlyozni.

Sajnos ennek csak akkor látszik a súlya, hogyha megvan a baj.

Azért megkérdezem, hogyan lehetne neked segíteni.

doca írta...

Szerintem erre nincs gyógyír. Küldtem térképet, nagy vonalakban mit tartalmaz. Aligha lehet azok alapján következtetni.
Egyébként köszönöm a Helpet! Tudom már felajánlottad. Talán ha hétközben járok majd arra, és ugyan ez marad az ábra. Még a TMC -t akarom életre kelteni, azután megbarátkozom a helyzettel.

Gyurci írta...

@doca

Próbáld meg a két TMC fájlt kicserélni.

tmccodes.dat
traffic.dat

Cseréld vissza a mentésedben lévőre.

doca írta...

Addig próbálkoztam míg végül sikerült a biztonsági mentés. Persze előtte megnyaggattam a kütyüt, hátha bedobja az unalmast. Bírta a strapát minden tekintetben.
Tehát tegnap este lementett szabályosan, ahogyan a nagykönyvben írva vagyon. A TMC továbbra sem talál jelet. Manuálisan végig állítottam a környező adók frekvenciáit, de akkor sem.
A tmccodes.dat 2.61MB ; a traffic.dat 86 bájt ; traffic.inc 77bájt. Ezekkel lehet a baj? Itt már valóban nem találok mást.

doca írta...

Azaz ezek vannak a mentésben....az első mentésben.

András írta...

Érdeklődnék hogy nálatok mi a helyzet a TMC-vel.
Nekem gyorsan csatlakozik kint a zöld pont csak események nem nagyon vannak 2-3 dolgot jelez. egyszer volt 13 db. az volt a csúcs.
Frissítés előtt 100 felett volt.
Érdekelne hogy nálatok is ez a helyzet vagy nekem kellene valamit csinálnom a géppel?

Gyurci írta...

@András

Most itt a lakásban összeraktam a TMC-t. 109 eseményt mutatott.

Üdv:
Gyurci

András írta...

@Gurci
Na akkor itt valami nagy gáz van még mindig.
Tegnap jött egy új Home frissítés megpróbálok még egyszer formázni. Aztán vissza az eredeti mentést és hátha össze tudja szedni magát.
Ha nem akkor kalapács.

Gyurci írta...

@András.

Tényleg nem keveset bosszankodsz vele...

doca írta...

Naja !!
Akinek és ahol működik ott legalább van egy zöld pötty :-)

Gyurci írta...

@doca

Erre nincs jó válasz. :(

András írta...

A pénteki napom ismét újra és újra telepítésekkel ment el, de hiába valami hiba üzenet mindig kijött.
Formáztam és újra telepítettem vagy hatszor de csak nem lett jó.
Amikor már belefáradtam vissza raktam azt amit reggel lementettem. Úgy gondoltam itt a vége nem kínlódok tovább. Nem lesz TMC-m de legalább a gép működik.
Azután csak rádugtam az antennát és kb 1 perc alatt talált vagy 30 hibát, és csak jöttek 130-ig.
Szombat,vasárnap dolgoztam vele folyamatosan jó volt.
Száz feletti esemény jött.
Úgyhogy gőzöm sincs hogy miért de most működik. :)

Gyurci írta...

@András

Valami a TMC-vel sem kerek. A Navigon 4310 napok óta nem talál eseményt...

doca írta...

Hát András, neked mázlid van :-)
Egy ilyen fordulatnak én is tudnék örülni. Most egyelőre nem piszkálom, mert a TMC-t leszámítva minden rendben. Illetve azóta sem próbáltam....

Gyurci írta...

@András

Szerintem se piszkáld. Előbb próbáld ki olyan helyen, ahol tuti van TMC.

 
Kattintson ide