2009. március 11., szerda

A magyarországi TMC adás helyzete. Budapest

Valahogy nem tetszik nekem az egész... Nem úgy működik ahogy kellene. Egyszer-egyszer előveszem a TMC vevőt, csatlakoztatom a készülékhez és aztán csak bosszankodom. Mindig...
Alig jelez eseményt (bezzeg amikor a teszt adás volt, láttam akár 70 felett is eseményt), és a súlyozás is csapnivaló. Hogy miért, néhány képben elmondom:

Dráva utca, még van 24 perc tartalékom az uticélig.

A torlódás a rakparton, körülbelül egy perc késést fog okozni. Azaz marad 23 perc. Szuper, iszom egy kávét. :)

Ez még mindíg a rakpart, négy perc már elúszott az "egyből".

Jól látható, hogy a TMC esemény már nincs a kijelzőn...

Itt már a Lánchíd előtt vagyunk, tizenöt perce jövünk, "egy perce" a rakparton. A 24 perc "előnyünkből. még nyolc! van. Hááát, kávé már nem lesz, de kapkodni sem kell.

Irány a Roosvelt tér.

Jó sok perc elfogyott, lassan bele kellene húzni...!

És ez még csak a Lánchíd eleje...

Gyakorlatilag megérkeztem.

Jól látható az eseménysorból, hogy a Dráva utcában az Alsó rakpart előtt egy perc torlódást jelzett a TMC. Ezzel szemben a rakparton araszolva, a Roosvelt téren és a Lánchídon lépésben haladtunk. Az Alagút után normalizálódott a helyzet, kivéve a Bah csomópontot. A kezdeti huszonnégy perc előnyből, kettő perc maradt úgy, hogy nem volt információm a nagy forgalomról... Pedig alternatív útvonal lett volna. A Margit hídon kivételesen normális ütemben haladt a forgalom. Így lehet ideges türelmetlen autósokat "gyártani"...

Úgy gondolom, a magyarországi TMC lassan túl van a kezdeti időszakon. Jó pár hónapja élesben üzemel. De véleményem szerint ez a szolgáltatás még ingyen is gagyi. Azt már meg sem említem, hogy az ingyen kifejezés csak ránk felhasználókra vonatkozik. De mint tudjuk semmi nincsen ingyen... A Garmin, a TomTom és az iGO gyártója ezért valószínüleg nem kevés pénzt fizet...

13 megjegyzés:

Sancho írta...

Backlink: http://tmc.lap.hu/ ;)

Gyurci írta...

Köszi itt is! :)

Kozek írta...

Hali.

A tmc-ről még annyit, hogy reggel még mutat némi döcögést vagy 4-5 helyen is a városban, no nem mindegyiket, de este már semmi ilyen nincs.
Véletlenül nem fuvarozócéggel van kapcsolatban a tmc szolgáltatás, hogy ők jelentik, ha lassú a haladás?
Mert ha igen, akkor a válasz igen egyszerű: este már nem mennek a fuvarozó autók :D

KozGab írta...

Még valami, csak morgás képpen:
Miért nem tudnak szövetkezni az utv.hu -val, elég sok kereszteződés van bekamerázva, szinte az összes forgalmas csomópont minden irányban...

Nagyon szépen működhetne, ha normálisan csinálnák.

Bár nem tudom a cellainformációkat miért nem használják fel, hisz az névtelen dolog :)

KozGab írta...

Hali.

Egy észrevétel, de nem tudom, hogy igazán hova is tartozik:
Más is járt már úgy, hogy a tmc adás nem akart úgymond megjönni?
Ma reggel pl 25 perc után találta meg, frissült, addig csak a kocsi felett nyíl mendegélt :)
A rádió adja ilyen ritkán az adást vagy nálam keresendő a hiba?
Azt hozzá kell tennem, hogy nincs kihúzva szélvédőre a kábel, hanem el van rejtve, de hazafele pl fél másodperc alatt rátalált, úgyhogy nem hinném, hogy ez a probléma :)


Üdv, kössz

Gyurci írta...

@KozGab

Ahogy elhagyom Pestet eltűnik, és ahogy visszaérek újból működik...

ember! írta...

nem Bach csomopont
hanem BAH csomopont
jelentese: Budaorsi, Alkotas, Hegyalja csomopont

krokuta írta...

Gyurci!

1, GNS TrafficBoxPlus FM9 BT-Y ISO mint „blútuszos” készülket lehet egyidőben használni pl. a „blútuszos” kihangosítóval a
PDA-n ?
2, ugyanezt a kütyüt tudná kezelni a Go 930-as, mert akkor nem kellene az antennát elől hagyni!!
Köszi Krokuta

krokuta írta...

Tisztelt Útinform!

Azzal a tiszteletteljes kérdés fordulok Önökhöz, mint a legnagyobb mo-i közlekedés információs szolgálat meg tudná-e oldani, hogy a KÖZLEKEDÉSI INFORMÁCIÓKAT ÉS FRISSÍTÉSEKET ( ÚTLEZÁRÁS, BALESETEK STB.) A NETEN OLYAN FORMÁBAN HELYEZZÉK FEL, HOGY LETÖLTHETŐEK LEGYENEK GPS-KRE !! (ingyenes v. fizetős)
PÉLDA ERRE A GEOSPACE.HU OLDAL, ahonnan az információkat POI formába(n) lehet letölteni!
Erről egy kis adalékot a következő blogban olvashatnak:: http://gyurciblogja.blogspot.com/2009/06/tomtom-es-geospace.html?showComment=1244463696848#c5366738619209471322
Szíves válaszukat várja 2 millió+1 autós

A szakemberek szerint:
• a MK (Magyar Közút Nonprofit Zrt.)-nél van az OKA (Országos Közúti Adatbank) „mögött” az egyetlen hiteles közúthálózati térkép. A MK ezen dolgozik, az összes navigációs eszközt forgalmazó vállalkozás pedig más rendszeren. Így biztosan számos eset lesz, hogy az utazó teljes badarságot fog látni a PDA-ján (korlátozás a mezőn, ill. általa látott korlátozás nincs a térképén)
• az off-line működést nem tartják jónak: a korlátozásaink jelentős része nem tart hosszú ideig. Ha valaki letölti és elindul, mire odaér, valószínűleg már megszűnik a korlátozás. (És: neki kellene megoldania, hogy a feltöltött POI-k közül később törölgesse a már lejártakat (ez nem „normális” használat.)
• a MK (az állam) „dolgozik” azon, hogy a mindenkor érvényes korlátozási adatokat (real-time és on-line) eljuttassa az azokat fogadni képes gépjárművekbe. Ez az RDS/TMC. Igaz, ez most még kevés kocsiban elérhető.

Üdvözlettel:

Paládi Ferenc
ÚTINFORM

krokuta írta...

Gyurci!

Te tudsz-e arról vmit vagy a tájékoztatón mondták-e, hogy van e együttműködés az MK és a a TrafficNav Kft. között ??

Gyurci írta...

@ember!
Köszönöm, javítottam.

Gyurci írta...

@Krokuta

1.) szvsz-igen

2.)"GNS TrafficBoxPlus FM9 BT-Y ISO"- lesz egy kis időm, kipróbálom.

Gyurci írta...

@Krokuta

"Te tudsz-e arról vmit vagy a tájékoztatón mondták-e, hogy van e együttműködés az MK és a a TrafficNav Kft. között ??"

Nem.

 
Kattintson ide