2008. májusában még az Unio versenyhivatala vizsgálódott, hogy engedélyezhető-e a TomTom és a TeleAtlas házassága. És mint tudjuk minden kezdet nehéz...
A TomTom hosszú idő óta szeretné elérni, hogy az általunk beérkezett javítások hamarabb rajta legyenek a térképen. Addig nincs baj, amíg ezek nem az alaptérképet javítják (pl. új utak, utcák). Az apróbb változtatások (útirány, utcanév) azonnal visszakerülnek a MapShare szolgáltatáson keresztül hozzánk, a felhasználókhoz. De a nagyobb változtatásokat felmérik, ellenőrzik és csak utána kerül bele a térképbe.
A TomTom hosszú idő óta szeretné elérni, hogy az általunk beérkezett javítások hamarabb rajta legyenek a térképen. Addig nincs baj, amíg ezek nem az alaptérképet javítják (pl. új utak, utcák). Az apróbb változtatások (útirány, utcanév) azonnal visszakerülnek a MapShare szolgáltatáson keresztül hozzánk, a felhasználókhoz. De a nagyobb változtatásokat felmérik, ellenőrzik és csak utána kerül bele a térképbe.
Most a TeleAtlas a javításokat egy csomagban dolgozza fel, nagyjából három-négy havonta. Tehát körülbelül ennyi idő, amíg egy utca felkerül a térképre.
Alapesetben egy térképgyártó cég (főleg ha olyan nagy mint a TeleAtlas) több navigációt gyártó cég számára is készít térképet. Ez azt jelenti, hogy az alaptérképet több gyártó "vasához" is illeszteni kell. Ez komoly tesztelést igényel.
És nem utolsósorban itt van ez a Fekete Pákó utca "ügy". Biztosan emlékeztek rá, hiszen még a mostani térképen is rajta van. :) Ha én térképgyártó lennék, most komolyan elkezdenék azon gondolkozni hogy biztosan jó-e az ellenőrzési rendszerem, és biztos jó-e hogy a kapott javításokat "csak úgy" átültetem a térképre...
Azután még egy apróság: Ugye a MapShare javítások száma már rég túl van az ötmillión, ebből a Magyar javítások száma is több ezer lehet... Ennek a nagyrészét ellenőrizni kell.
A magyarázat jónak tűnik, de:
- az amúgy sem nagy térképvásárlási kedvet ezzel még jobban le lehet törni.
- az amúgy is elhanyagolt, volt Kelet Európai piacot sem lendíti fel(pedig itt még lehetne eladni).
- plusz a gazdasági válság miatt az eladások maguktól is csökkennek(vagy fognak).
Úgy gondolom, hogyha a következő frissítés is ilyen gyenge lesz, akkor el kell gondolkozni más navigációs alternetívákon is. Így az amúgy is kicsi TomTom "pártoló tagság" tovább csökkenhet...