2009. május 19., kedd

TomTom v830. Mi van az új térképen? Hát a Megyeri-Híd, és a...

Most, hogy megérkezett a régen várt térkép, lássuk miben lett jobb mint a régi. Sok hiányosságot kijavítottak kicsiny hazánk térképén. A TomTom térképen is "megépült" az M0-ás új szakasza, a Megyeri-Híd, és az M7-es autópálya 68-as út utáni szakasza is.

A verziószám eggyel nagyobb, mint amiről a képek kikerültek.

Ami nem változott: A Zamárdi-Szántód kavarodás, sajnos megmaradt (BePee erősíts meg kérlek), lemaradt a Dunakeszi lakópark, a Nagykőrösi Tesco körüli rész, és a Monori kőrforgalom is. Ennek ellenére azt mondom, hogy a fontosabb változások bekerültek, és a térkép kezd felnőni a szoftverhez lassacskán...

A Megyeri-Híd.

Az M0-ás körgyűrű, új szakasza.

Az M7-es, a 68 út után.

Az M8-as, és a Pentele-Híd.

Budaörsön több körforgalom is bekerült az új térképbe.


A Dunakeszin lévő lakópark még nincen benne.

Mindent összevetve, az előrelépés komoly. Ezzel a térképpel egész jól lehet majd kis hazánkban tájékozódni. Ezek után nem bántam meg, hogy Kis Tomi mellé bevállaltam egy nagyobbet is... :)
Fontos! Küldjetek hibákat, és log fájlokat. Tovább tudom küldeni!!

41 megjegyzés:

Gyurci írta...

@BePee

Na figyi! Kösd össze a GO 730-at a PC-vel. Legyen egy Total Commander a PC-n. Keresd meg azt a könyvtárat, ahová a térképeket letöltötted! A benne lévő "cab", illetve "zip" fájlt csomagold ki(a legegyszerűbb ha csinálsz egy átmeneti mappát a PC-n, és ha abban benne van minden kicsomagolva, akkor csak átmásolod a TomTom-ra) a GO730 eredeti térképmappájába(az most teljesen üres, ugye?). Másold ugyanabba a mappába a "toc", és a "gif" fájlt is. Ha minden igaz, és mindent jól csináltál, akkor fog működni a térképed!!
Sok sikert.

Viktor írta...

Kedves Gyurci!

Egy Go 930 Traffic (egyre kevésbé) boldog tulajdonosaként két napja próbálok frissíteni az új térképre.
(Három-négy hete vásároltam a PNA+t "2 év térképfrissítési garanciával".)

Eddig mindkét alkalommal sikerül letölteni az új térképet, azonban az installálás során mindig elakad, és minden alkalommal kitörli a korábban a Go-n tárolt Európa térképeket is. Szerencsére készítettem biztonsági másolatot, így vissza tudom állítani a korábbi állapotot...

Szerinted mi okozhatja ezt a problémát? Van javaslatod?

Előre is köszönöm!

Üdv.


Viktor

Viktor írta...

PS: Megpróbáltam a fentiekben leíart javaslat alapján, de a letöltött, több mint 2 GB-os .zip fájl nem csak térképeket, hanem POI-kat, .dat fájlokat stb. is tartalmaz - nem biztos, hogy ezeket "kézzel" kellene rendezgetnem... :(

Gyurci írta...

@Viktor.

Ha nem változott a letöltés rendje, akkor 5 db. fájlt töltöttél le. Az pedig úgy működik ahogy mondtam.

De én nem vezetlek át az úton, ha nem akarsz átmenni...

BePee írta...

Nálam nem jött össze.
Ugyanezek a problémák letöltés után.
Véletlen??
Most egyáltalán nem működik a GO930.
Tele van a hócipőm!
BePee

Viktor írta...

Kipróbáltam a javasolt módszert élesben. Az út másik oldalán a Go 930 Traffic teljes lefagyása várt...

Lépésről lépésre végigvittem a javasolt frissítési eljárást (letöltés, kicsomagolás, átmásolás).

A készülék most sajnos el sem indul, egészen pontosan csak az inuló képernyői jut, és ott teljes a "kék halál". Éppen ezért már visszaállítani sem tudom a korábbi állapotot.

A módszer tehát ennél a frissítésnél és/vagy a Go 930 Trafficnál nem működik!

Marad az ügyfélszolgálat?

Üdv.

V.

Gyurci írta...

@Viktor

Eddig a Go720-n, és a One V3-n is működött ez a módszer. Holnap BePee behozza a GO930-at hozzám, és remélem rájövök mi a bibi...

Addig türelmet kérek.
Köszönöm.

Gyurci írta...

Éjszaka megpróbáltam egy GO930-at frissíteni, és semmilyen módon nem sikerült. Azt a hibaüzenetet kaptam, hogy ez a térkép, ezen a készüléken nem használható.

Ezért javasolt a frissítés elhalasztása, amíg utána nem járok, hogy miért hibás a frisítés. Működő példányt eddig csak Kelet Európa térképpel láttam!

A mentés visszaállítása lehetséges, és így eredeti állapotában fog működni a készülék.

Ha válaszolt a TomTom, jelentkezem.

Viktor írta...

Kedves Gyurci!

A Tomtom Home-mal sikerült a korábbi visszaállítás.
Várom (várjuk) az új híreket, és előre is köszönöm a segítséget! :)

Kozek írta...

Öröm és bódósá az új térképhez, de:
A 20 éves Csobánai út, amit elküldtem már Gyurcinak még nincsen rajta :D

Igaz, biztos több idő kell hozzá, hogy rátegyék, de azért csak egy 20 éves út :)
Topmap és navteq térképein is rajta vagyon :D

Igaz, amíg nem használja sok gps (igo se és garmin se használta nekem, pedig rajta vagyon a térképükön, mindig vissza akart kanyarítani :D) addig jó nekem és lehet ott szépen haladni :D

BePee írta...

A TomTom Ügyfélszolgálattól megérkezett egy javaslat a letöltési hibák kiküszöbölésére :

1. Try again: remove the map from the computer. Download again as normal.

Próbálja újra: távolítsa ela térképet a PC-ről. Töltse le újra normál módon.

2. Install map manually:
Telepítse a térképet manuálisan:

- Go to the folder \HOME\Download\complete\map\[name_of_map].
- Lépjen be a ... folderbe.

- Extract these files to a new folder:
[name_of_map].ZIP
Activation_map_[number].CAB

Bontsa ki a jelzett két file-t egy ÚJ folderbe.

- Give the new folder the same name as [name_of_map].ZIP
Nevezze át az ÚJ foldert a zip file (a térkép) nevére

- Copy the new folder to the device to install the map.
Másolja át a foldert a kütyüre.
Húzzátok át csak úgy az Explorerben a PC-ről a kütyüre a térkép foldert.

Kicsit eltér a Gyurci által javasolt módszertől. Lehet, hogy lényeges az eltérés?

Lefagyás ellenszere:a négy meta file közül kettőt ki kell törölni a kütyűről a folder bemásolása után! Különben lefagy és marad a RESET.
...Meta
...Meta.dct

ÖRÖMMEL JELENTEM: működik!
Most fejeződött be a letöltés, fenn van a 830 verzió a gépen.

Ne felejtsétek a két felesleges Meta file-t törölni a régi verziószámmal, mielőtt a készüléket használni kezditek!
A jó file:
Western_and_Central_Europe-35.meta
Western_and_Central_Europe-35.meta.dct

BePee írta...

Kedves Gyurci,

jól láttad, a Zamárdi kavarodás tényleg megmaradt az új térképen is. A Zamárdi Városháza továbbra is Szántódon virít. Nem röhej?

Nos, "legfeljebb" megmondom ismerőseimnek, hogy továbbra is Szántódra navigáljanak, ha a Zamárdiban őshonos rokonaimhoz akarnak jönni a nyáron. :-((
Majd talán a 890-es verzió jó lesz.

Viszont, hogy mondjak jót is:
Eltűnt végre a Fekete Pákó utca Budapestről...
Valamint a fontos változások ezen a térképen végre helyet kaptak.

Gyurci írta...

@Vktor

BePee-nek előbb megjött a válasz mint nekem. Már neked is működik ?

Gyurci írta...

@BePee

Éjjel kettőkor aludni kell...:(
A két régi Meta fájlt kivettem és működik az új verzió. Ennyi baja volt...
Viszont nem fagyott. Érdekes.

Gyurci írta...

@BePee

Állítólag ez a térkép csak tűzoltás. A nagy frissítés még jobb lesz...
De legalább már alakul. :))

Gyurci írta...

@Kozek

Sajnálom, most ennyi sikerült. De van Megyeri Híd, M0-ás...
Remélem legközelebb már a "kisebb" hibák is változnak. :))

Kozek írta...

:)
Nem vagyok telhetetlen, csak poénos, hoyg egy ilyen régi út még mindig nincs rajta, csak minden más konkurensnek :D

De látszik legalább, hoyg akarnak vmit :)

Gyurci írta...

@Kozek

"Nem vagyok telhetetlen"

Ennyi idő után akár lehetnél is... :)
A kis Tomi-n volt egy 30 napos frissítésem, meg vettem plusz egy évet (ez öt alkalom), ebből kettő ment a levesbe a rossz térkép miatt.
Mondjuk így, hogy végre van jó térkép, már nem annyira bosszantó...

BePee írta...

A Zamárdi hibára vonatkozó válasz a TomTom Ügyfélszolgálatától:

Sajnálatosan, tudunk róla, hogy a legújabb térkép frissitéskor nem került fel a kijavitott változat, mindamellett a Zamárdival kapcsolatod kihivást továbbra is prioritásként kezelik.

Gyurci írta...

@BePee.

Siettek az új térképpel, hogy elhigyjük lesz ez jobb is.
Állítólag tényleg lessz... :)

Névtelen írta...

dijkoteles vagy free update kereteben adtak ki megyeri hid es tarsait?

koszi

Gyurci írta...

@Névtelen

Ha a vásárlástól számított 30 napon belül vagy, vagy ha van megvásárolt egyéves térképfrissítésed akkor ingyenes, normál esetben fizetős.

Névtelen írta...

egesz tutti? mivel a http://routes.tomtom.com oldalon meg mindig semmi. De ha te mondod akkor elhiszem es beruhazok az update-be :)

koszi

KozGab írta...

Hali.

Nekem is rajta van a megyeri, úgyhogy tuti benne van, de érdemes előfizetni az éves frissítési szolgáltatásra :)
Asszem évente 12000...

Tomtom home fel is hozta sztem neked is korábban :)


üdv.

Gyurci írta...

@Névtelen

Háát, a képek nem hazudnak... Benne van!

De nem értem, hogy miért nem sikerül a Route Planner-be beletenni. :(

Amúgy a GoogleMaps-ben sincs még benne.

Gyurci írta...

@KozGab

...fanatikusok előnyben. :)

Gyurci írta...

Amúgy igen. Aki nem cserélgeti folyamatosan a GPS készülékét, az akkor jön ki legjobban, ha megveszi az egyéves térképfrissítést.

Főleg azért mert azt hallottam, hogy rohamléptekkel javul a térkép. :)

KozGab írta...

Fanatikusok, no igen, ebben lehet vmi :)
Ráadásul a legrosszabb fajtából vagyok: suzuki + tomtom. Mindkettő egy nagy kihívás, de ez a jó benne :D
Egyébként is, különben olyan unalmas lenne a dolog :D


Ezek szerint te tudsz vmit :)
Mesélj csak, mik is várhatóak a térképben? :)

üdv.

Gyurci írta...

:))

Képzelj el egy Lada-TomTom párosítást!!

Seemi konkrét, csak azt hallottam hogy gőzerővel dolgoznak a Magyarország térképen. :))

Nándor István írta...

Sziasztok!
Tudnátok segíteni hogy kell rárakni PNA-ra a letöltött térképet? Előre is köszi!

Gyurci írta...

@Nándor István

Néhány bejegyzéssel a tiéd felett olvashatod:
TomTom Ügyfélszolgálattól megérkezett egy javaslat a letöltési hibák kiküszöbölésére :

1. Try again: remove the map from the computer. Download again as normal.

Próbálja újra: távolítsa ela térképet a PC-ről. Töltse le újra normál módon.

2. Install map manually:
Telepítse a térképet manuálisan:

- Go to the folder \HOME\Download\complete\map\[name_of_map].
- Lépjen be a ... folderbe.

- Extract these files to a new folder:
[name_of_map].ZIP
Activation_map_[number].CAB

Bontsa ki a jelzett két file-t egy ÚJ folderbe.

- Give the new folder the same name as [name_of_map].ZIP
Nevezze át az ÚJ foldert a zip file (a térkép) nevére

- Copy the new folder to the device to install the map.
Másolja át a foldert a kütyüre.
Húzzátok át csak úgy az Explorerben a PC-ről a kütyüre a térkép foldert.

Üdv:
Gyurci

Névtelen írta...

Hello!
Próbáltam a hétvégén felrakni az új térképet, de azt írta ki hogy NO MAP..
Itt egy screenshot az eredeti fájlstruktúráról: http://kepfeltoltes.hu/090719/original_map_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

és egy a térképről amit a régi helyére húztam azonos mappanévvel:http://kepfeltoltes.hu/090719/new_Eastern_Europe_v8.30.2306_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Tomtom One 3rd -re akartam felrakni. Nem értem hogy mi lehet a gond.. pls help ! Előre is köszi

Gyurci írta...

@Névtelen

Lehet, hogy nem a kifizetett eredeti térképeket húzkodod?

Névtelen írta...

Mert azok nem mennek fel ?
Mobilon ment simán.

Gyurci írta...

@Névtelen

Sajnálom, de a Blogon varezzal nem foglalkozunk! Mi vesszük a térképeket. :)

Névtelen írta...

nagyon nem okes ez a tomtom magyar support. Most ceges szamla nem akar osszejonni nekik. Pedig tobbszor egyeztettem veluk elotte. A terkepen tenyleg egy ket dolog elokerult, majd jovoheten megtudom hollandiaig es vissza is jo-e. Lehet hogy ott kellene reklamalnom inkabb?!

Mas tud valaki helyet ahol lehet kapni 930-hot szelvedo tartot utolag? (kocsit elloptak gumitappancsostol)

koszi

KozGab írta...

Szeva.

Nekem van utólagosom, ha kell.
3500-ért odaadom. Egész kis mozgása van benne, de nem vészes.
2x használtam, van másik, inkább azt használom, szintén ebay-ről :)
Kevésbé szép, de ignisben jobb a mélyrenyúló szélvédő miatt.

Kép az eladó tartóról:
http://lh6.ggpht.com/_IcnNusT6fkU/So0r94vlFdI/AAAAAAAAAeQ/KMQDK04MhAg/s640/tarto.JPG



Amit használok jelenleg is(odaadom 7000-ért :D):
http://lh5.ggpht.com/_IcnNusT6fkU/So0r9xcURSI/AAAAAAAAAeM/1GbIsWMUQSY/s800/tartomostani.jpg


Üdv.

KozGab írta...

Üdv- Mindenkinek.


Kijött a 835 térkép.

Gondoltam megosztom mindenkivel :)

Igaz, marha lassan jön lefele :(

Üdv

krokuta írta...

Kedves Kozgab!

Köszi tegnep este már én is felraktam, de még nem tudtam kipróbálni! Te már tudod, hogy mik az újdonságok??"Kabul10"

KozGab írta...

szeva.

Sztem túl sok új nem lehet :( A Csobánkai út viszont még nagyon nincs rajta, ami nonszensz :(

Méretre nőtt, úgyhogy vminek kell benne lennie,de nem tom mi :D

Majd megnézem Románia és szomszédainkat, hát ha ott tettek bele pluszt :)


Üdv.

oszibusz írta...

Sajnos a méret nem minden.:)

 
Kattintson ide