2009. március 29., vasárnap

Hogyan frissítsük meg a TomTom Ridert?

Most, hogy végre Vasárnap van leülhetek egy kicsit blogot írni. Hétközben egyre nehezebben megy... Akkor lássuk. Az előzmények röviden: kaptam tesztelni egy TomTom Ridert, de elég öreg térképpel. Néhány nap alatt aktiválták a frissítési lehetőséget, így egyik éjszaka megejtettem azt.

Amikor megkaptam, Kelet Európa térkép volt rajta de a frissítés után, Közép Európa új térképét is látni fogják az utánam következő teszterek. Emlékeztetőül a régi verzió:

Természetesen az új térkép nem fér rá a régi helyére. A Kelet Európa elfér egy 256 MB-os kártyán, míg a Közép és Kelet Európa térkép 900 MB felett van. Így másik kártya kellett hozzá.
Lássuk hogyan tovább...

A Frissítés a megszokott módon történik:



Amikor készüléket összekötjük a PC-vel, a TomTom Home megkeresi a frissítéseket. Természetesen a készüléknek regisztrálva kell lenni az előfizetésünkhöz.


A letöltés, aránylag hosszú idő. Ne ijedjünk meg, minden megy a maga útján amíg ezt látjuk.


Letöltés után következik a telepítés. Ez sem két perc...


Készen vagyunk a térkép frissítésével.

Persze ezután Marika hangját lecserélhetjük, mondjuk Ervin hangjára. 


Most jön a meglepetés! A készülék lehúzva a PCről nem indul el... Még nekem is fennakadt elsőre a szemem, pedig ez nem az első frisssítésem. Már a levelet fogalmaztam hibáról, amikor eszembe jutott, hogy ránézek a kártyára, mit is töltöttem rá...
Itt azonnal kiderült a turpisság: csak a térkép, és az új hang van a kártyán, de a szoftver nem! Így a régi kártyáról a szoftver átmásolásával indítható is a program. Én a mentésből tettem át a progit.

Most ez a térképverzió. Érdekes módon a szoftverhez nem tudtam letölteni frissítést, pedig a TomTom One-n már a 8.010-es verzió van.
 
Kattintson ide