2008. október 12., vasárnap

A papírtérkép dícsérete...

Végre ismét egy hosszú hétvége! Elmentünk két éjszakára kikapcsolódni, pihenni kicsit jól érezni magunkat. Úgy gondoltuk, most a Mátra lesz a cél, szép idő lessz, lehet kirándulni, és talán egy jót napozni is...
Felkészültem különféle kütyükkel, térképekkel navigációval és irány a Mátra.
Beültünk az autóba, elő a jó kis Navigon 1200-as PNA-t beütöttem a szálloda címét és már indultunk is.
Varázslatos volt, a navigálás pont a szállodai sorompó előtt ért véget. (pedig ez a típus a legkisebb a sorban...)
Hihetetlen...

Kellemesen telt a nap, pénteken csak egy rövid bemelegítő kirándulást tettünk, nem is vittem magammal a kedvenc Russa térképemet.(Előző este legfrissebb térképeket megkerestem , letöltöttem és felraktam a megammal vitt csodálatosnak hitt eszközre)
Mit is mondjak, nagy csalódás lett a vége...
Zárójelben  jegyzem meg, én jobban szeretem a készülék+GPS variációt, de most egy tesztkészülék kedvéért feladtam elveimet.
Szombat reggel nekikészültem, Mátra térkép beállít és indulás. Nincs GPS jel. Nem baj szabad ég alatt hamar fog menni... Hát nem ment. Egyáltalán... Azt gondoltam először, hogy a hegyek között esetleg valami zavarja a vételt, de a kis Navigon működött. 
A készülékben egy most szokásos A-GPS, de "GPS jel nyista..." Hát jó erről ennyit, de hogyan megyünk túrázni?

Irány a Hotel Recepció, nézzünk térképet. Szerencsére tartottak Mátra térképet(persze a Mátrában miért is ne?), így azzal indultunk el. Túristautak, szintvonalak és a látnivalók jelölve. 
Elég szokatlan volt, de hamar megbarátkoztunk vele.


                                                            ...így néz ki egy papírtérkép.

Végül a túra elég rövid lett, de mellé sokat autóztunk(azok a szerpentinek kihagyhatatlanok) és nagyon élveztük. Bár félszemmel mindíg a tükröt kellett nézni, mert néhány motoros itt gyakorolt a Hungaroring helyett...

Nagyon kellemes hétvége volt, de bizonyítást nyert hogy a papírtérképekre is szükség van. Bár már teljesen elszoktam a használatától, csak egyszer tévedtünk el.:)) Továbbra is maradok az "elektronikus" navigációnál, a GPS-nél és a Russa-nál, de azért a térkép még elfér majd a kesztyütartóban.


 
Kattintson ide