2009. február 1., vasárnap

TMC megoldások Európa más országaiban.

Németországban kiadnak egy újságot, amely főként navigációval foglalkozik, és kéthavonta jelenik meg. Ő a Navi Magazin. Jobbnál jobb képek és cikkek vannak benne, rengeteg újdonságról innen szereztem tudomást először... Persze német nyelvű, de semmi sem lehet tökéletes...:))

Ebben olvastam különféle TMC megoldásokról. A régebbi megoldás (TMC Pro-nak nevezték el és Németországban használták) úgy működött, hogy az úttestbe épített indukciós érzékelők mellett nagyjából ötvenezer (50 000) autót felszereltek aktív jeladóval, és ezek jeleit sugározták egy FM adó felé. Ez az adó az összegyűjtött és értékelt jeleket továbbította a navigációs készülékek TMC vevői felé.


A kép a Navi Magazin 2009/1-2-es számából származik

Ennek a megoldásnak nagy a pontatlansága, hiszen relatíve kevés adatból, nagy területen dolgozik. Kitaláltak egy újabb, módosított megoldást melyen keresztül a T-Systems sokkal több adatból tudja a valós forgalmi szituációkat kiszámolni. Ehhez a T-Mobile hálózatát veszik igénybe, és a telefonok cellainformáció alapján állapítják meg (Floating Phone Data” (float = lebeg, úszik, sodródik) a kocsik helyzetét, sebességét, irányát. Így sokkal több adat alapján sokkal pontosabb információt tudnak szolgáltatni.
Ennek a módszernek az egyetlen hátránya, hogy már nem lehet a meglévő FM hálózaton továbbítani az adatokat.


A kép a Navi Magazin 2009/1-2-es számából származik

Így 2009 első felében megjelenik egy új PNA generáció, mely már a T-Systems szervereiről fogja az adatotokat letölteni. Talán mondanom sem kell, hogy az első ilyen készülékek már léteznek, ki más is adta volna ki őket először, ha nem a TomTom? :))
A TomTom GO 540-es, 740-es és 940-es Live készülékei már képesek ezeket az adatokat fogadni (bár ezek a TomTom saját rendszerét használják és nem a T-Mobile-ét)...!

Óriási változást hozhat ez a megoldás a Németországi TMC használók életében, hiszen a TMC és a TMC Pro eddig mintegy 23 000 km autópályát fedett le, amely az új módszerrel meg fogja közelíteni a 106 000 kilométernyi utat. Hamarosan a lakott területek útjaira is kiterjesztik a mérést, így 1,28 millió kilométernyi út forgalmi adatai válinak hozzáférhetővé az autósok számára.

A T-Systems szeptember 4-e óta időjárási információkat is közöl, úgymint hó, víz, jegesedés, aquaplaning veszély...
Az új technológia bevezetése egyelőre Németorszában, majd később Ausztriában és Svájcban zajlik. Tehát nálunk ne tessék ilyet keresni...

Zárómondatként csak annyi, hogy a TMC Pro még Németországban is csak a navigációs rendszert használók 10%-hoz jut el (egyelőre).

A cikk a Navi Magazin cikke alapján készült. Ezúton köszönöm a fordításban nyújtott segítséget Zsolto-nak.
 
Kattintson ide